Links Relacionados

International Courses

International Courses UNIP

INTERNATIONAL SUBJECTS - UNDERGRADUATE COURSES

SUBJECTS OF LAW COURSE OFFERED IN ENGLISH

  • Communication and Expression
  • Philosophy of Law
  • Social Science
  • Political Science
  • Law and Globalization

SUBJECTS OF ELECTRIC ENGINEERING COURSE OFFERED IN ENGLISH

  • Eletric Machines
  • Power Systems  

INTERNATIONAL SUBJECTS - MASTER'S AND DOCTORAL PROGRAMS

TOPICS IN PRODUCTION ENGINEERING: INDUSTRIAL AND AGRICULTURAL SYSTEMS

This course provides ways to analyze industrial and agricultural systems in terms of suply chains, flow and storage of products and information flow. Fundamental topics include probability, qualitative and quantitative models, process analysis, and systems analysis. Understand the size, nature, and importance of the Brazilian industrial and agribusiness sector. 

CERTIFICATE PROGRAMS
ALTERNATIVE ENERGY SOURCES

The course provides technical information for the use of alternative sources of energy available in the nature, respecting the environment and sustainable development. It also aims to provide Electrical Engineering students with knowledgeabout the Electric Power System (EPS), which involves types of power plants; types of energy sources; three-phase electric power systems; types of generation equipment, transmission and distribution of electricity; and three-phase short circuit calculation.
O curso tem o objetivo de oferecer informações técnicas para o aproveitamento das fontes alternativas de energia, disponíveis na natureza, respeitando o meio ambiente e o desenvolvimento sustentável. Visa também proporcionar aos alunos de Engenharia Elétrica conhecimentos sobre o Sistema Elétrico de Potência (SEP), que envolve: tipos de usinas geradoras; tipos de fontes de energia; sistemas elétricos trifásicos; tipos de equipamentos de geração, transmissão e distribuição de energia elétrica; e cálculo de curto circuito-trifásico.


BUSINESS MANAGEMENT IN BRAZIL

The course aims to improve students' decision-making capabilities in the largest economy in Latin America: Brazil. With the help of teachers skilled in effective decision-making techniques, students will be able to develop a specific view of the Brazilian reality and learn about the dynamics of such business environment.  Because of its specific characteristics, the course is addressed to international students that need to acquire specific knowledge about this market, as well as executives and employees of multinational corporations who need to deepen their knowledge on the most important economy in Latin America so to improve performance in strategic decision-making. The Latin America is a vital market for companies that are willing to keep or achieve leadership in global scenarios. Accordingly, any individual with specific knowledge of the Brazilian Country, as a continental representative, adds positive qualities for employment to their résumé. 
O curso visa oferecer ao estudante o conhecimento necessário para a tomada de decisão na maior economia da América Latina: o Brasil. Através do contato com professores especialistas nas temáticas que são  necessárias para a tomada de decisão de qualidade, o estudante terá condições de desenvolver a visão específica da realidade brasileira, conhecendo a dinâmica própria deste ambiente de negócios. Diante das suas características, o curso está direcionado a todo estudante internacional que necessita adquirir conhecimento distintivo deste mercado, bem como executivos e funcionários de empresas multinacionais que necessitam de aprofundamento na economia mais importante da América Latina de modo a melhorar a qualidade do desempenho das decisões estratégicas. A América Latina é um mercado imprescindível para quaisquer empresas que necessitam manter ou alcançar liderança em cenários globais. Isto significa que todos aqueles que detém conhecimento específico a respeito do Brasil, como representante de peso continental, têm pontos positivos de empregabilidade nos seus currículos.


JOB IDENTITY DESIGNER 2.0

The course is designed for students who intend to address the world of work and careers by using social networking platforms. It aims to provide students with information on the identity 2.0, on how to create a digital story and who are the interlocutors. During the course, students will use production techniques to create still images and moving images, and to make a blog and a web 2.0 system for their textual, photographic and audiovisual presentations.
O curso é voltado para aqueles que têm a necessidade de abordar o mundo do trabalho e das profissões utilizando plataformas de redes sociais. Visa oferecer ao estudante informações sobre a identidade 2.0, como criar o conto digital e quem são os interlocutores. Durante o curso o estudante vai experimentar as técnicas de produção de imagens fixas e imagens em movimento, oferecendo a possibilidade de fazer um blog e um sistema web 2.0 para a sua apresentação textual, fotográfico e audiovisual.


OPPORTUNITIES IN BRAZILIAN AGRIBUSINESS

The agribusiness sector represents a highly significant component of Brazil's GDP. Economy globalization, advanced technologies and sound developed-country subsidy policies gave rise to an increasingly fierce competition in the agribusiness sector. Such factors have encouraged professional development in the sector, especially as regards business management. Professional development in the sector will be achieved through a participatory planning process, as well as through individual and collective experience and learning of all persons involved in the process.
O agronegócio representa parte significativa na composição dos fatores que determinam o Produto Interno Bruto (PIB) do Brasil. A competitividade do setor tornou-se mais acirrada, em virtude da globalização da economia, de adoção de tecnologias avançadas e de forte política de subsídios praticados pelos países desenvolvidos. Esses fatores estimularam maior profissionalização no setor, principalmente quanto à gestão dos negócios. O profissionalismo no setor deverá ser construído de forma planejada e participativa, por meio da vivência e do aprendizado individual e coletivo de todos os atores envolvidos.