Upper Education Didactics

Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Administração

Syllabus
Study on the historical path of education and its main thinkers. Understanding of the upper education didactics in the contemporary society. Understanding of the possibilities of didactic construction in the company sphere – corporate education and in the sphere of distance teaching. Faculty identity in the 21st century and comparison to the teaching practice in the 20th century.
Bibliografia
CASARINI, Fabiana Gradela; BAUMGARTNER, Marcos (Org.) Educação Corporativa. São Paulo: Senac, 2012.
FREIRE, Paulo. Pedagogia da Autonomia. 43.ed. S.Paulo: Paz & Terra, 2011.
MORIN, Edgar. Os sete saberes necessários para a educação do futuro. S.Paulo: Cortez, 2011.
PÉREZ GÓMES, Ángel I. Educação na Era Digital. A Escola Educativa. Porto Alegre: Penso, 2014.
VALENTE, José Armando; MORAN, José Manuel. Educação a Distância. S.Paulo: Summus, 2011.
COMPLEMENTAR
BARROS, Joy Nunes da Silva. Educação a Distância. Democracia e Utopia na Sociedade do Conhecimento. Campinas: Papirus, 2015.
EBOLI, Marisa. Educação Corporativa. Muitos Olhares. S.Paulo: Atlas, 2014.
FAVA, Rui. Educação para o Século XXI. A Era do Individuo Digital. S.Paulo: Saraiva, 2016.
ROGERS, Jenny. Aprendizagem de Adultos. Fundamentos para a Educação Corporativa. Porto Alegre: Artmed, 2011.
TARDIF, Maurice. Saberes Docentes e Formação Profissional. 17.ed. Petrópolis: Vozes, 2018.