Upper Education Didactics I

Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Administração

Syllabus
Theoretical fundamentals of the pedagogical skills and didactic knowledge needed for suitable teaching role performance in upper education. Critical analysis of the role of Didactics in the professional preparation and development of the professor-educator. Development of technical skills for teaching aiming at university teaching performance improvement in the classroom.
Bibliografia
ANASTASIOU, L.G.C.; ALVES, L.P. .Processos de ensinagem na universidade: pressupostos para as estratégias de trabalho em aula. 10. ed. Joinville (SC): Univille, 2015.
GIL, A.C. .Didática do ensino superior. 1.ed. 8.reimp. São Paulo: Atlas, 2013.
LIBÂNEO, J.C. .Didática. 2.ed. São Paulo: Cortez, 2013.
MASETTO, M.T. (Org.). Docência na universidade (EBOOK). Campinas (SP): Papirus, 2014.
MIZUKAMI, M.G.N. .Ensino: as abordagens do processo. São Paulo: E.P.U, 2013.
MORAN, J.M.; MASETTO, M.T.; BEHRENS, M.A. .Novas tecnologias e mediação pedagógica. Campinas(SP): Papirus, 2016.
PIMENTA, S.G.; ALMEIDA, M.I. (Orgs.). Pedagogia universitária - caminhos para a formação de professores. São Paulo: Cortez, 2011.
PIMENTA, S.G.; ANASTASIOU, L.G. .Docência no ensino superior. 5.ed. São Paulo: Cortez, 2014.
RIOS, T.A. .Compreender e ensinar: por uma docência da melhor qualidade. 8. ed. São Paulo: Cortez, 2013.
RODRIGUES JR, J.F. (Coord.). O professor universitário entusiasmado: seis estudos sobre uma espécie em extinção. Brasília: Florencio, 2014.
TEODORO, A.; VASCONCELOS, M.L. .Ensinar e aprender no ensino superior. 3. ed. São Paulo: Cortez, 2013.
VEIGA, I.P.A. et al. Repensando a didática. 29. ed. Campinas(SP): Papirus, 2016